חלק הכתיבה

החלק הרביעי של מבנה מבחן TOEFL מציג לנבחן מספר קטעי כתיבה שמטרתם לבחון את יכולת הכתיבה של הנבחן באנגלית ברמה אקדמית. מטרת חלק כתיבה זה היא לבדוק את יכולת הנבחן להציג רעיונות בצורה ברורה ורהוטה. הנבחנים נדרשים לכתוב בשתי אסכולות של כתיבה: הראשונה היא כתיבה של מאמר אקדמי בשיטה הנקראת "יכולת כתיבה משולבת", כשהכוונה היא לכתיבת מאמר המשלב מידע ששמעו במהלך הרצאה עם מידע שהם קראו באופן עצמאי (בבית או בספריה). אסכולת הכתיבה השנייה היא "כתיבה חופשית", כשהכוונה היא לכתיבה של חיבור המתבסס בעיקר על ידע אישי של הנבחן ובו הוא יציג נושא מסוים, יסביר אותו ויביא דוגמאות. חלק הכתיבה של מבנה מבחן TOEFL אורך כ- 50 דקות ובמהלכו הנבחן מתנסה בשתי אסכולות הכתיבה הללו.

משימת הכתיבה הראשונה בה מתנסה הנבחן שייכת לאסכולת הכתיבה הראשונה, "יכולת כתיבה משולבת". אסכולה זו נקראת כך מאחר והיא משלבת קריאה של קטע טקסט קצר (בין 230-300 מילים) על נושא אקדמי, האזנה להרצאה שמדברת על הנושא (גם היא באורך של בין 230-300 מילים) ולבסוף הנבחן נדרש לסכם את קטעי הקריאה וההאזנה ולכתוב במילים שלו על הרעיון המרכזי באמצעות דוגמאות ורעיונות הלקוחים משני הקטעים. במשימה זו מומלץ לכתוב מינימום של 150 מילים ועד ל- 225 מילים, אך, במידה וההרגשה היא כי לא העברת את כל מה שיש לך לומר, תמיד ניתן לכתוב יותר.

משימת הכתיבה השנייה, שייכת לאסכולת "כתיבה חופשית". במשימה זו מתבקש הנבחן לכתוב מאמר על נושא מוכר ובמהלך הכתיבה עליו להציג את הנושא, להסביר אותו ולהביא דוגמאות. המשימה תוצג בדרך כלל בפורמט של שאלה: "האם אתה מסכים או לא מסכים עם הטענה הבאה?" ואז מפרטים את הטענה. ההמלצה היא לכתוב מינימום 300 מילים וגם כאן, במידה והנבחן רוצה לכתוב יותר מ- 300 מילים הוא רשאי.

בחלק זה, כמו בחלקים האחרים של מבנה מבחן TOEFL, הנבחן מקבל ציון הנע בין 0 ל- 30. השיקלול של יכולת הכתיבה האקדמית של הנבחן יחד עם חלקיו האחרים של מבנה מבחן TOFEL מקנה לנבחן ציון סופי שנע בין 0 ל- 120. חלק זה חשוב מאוד עבור ה- ETS לקביעת יכולת ההתבטאות והניסוח של הנבחן ולחזות את עתידו בתור סטודנט הלומד בשפה האנגלית.

העתיד שלך מתחיל כאן!

השאר פרטים לקביעת פגישת ייעוץ חינם